Meet me halfway

Jaha, då satt man här. Klockan är 00.41 och det är fredag kväll. ( lördag för att vara exakt då).
Känner bara för att skriva av mig lite.

Sommarjobbet är fixat! Känns helt underbart. Det är kanske inte världens bästa lön, men pengar är pengar. Får försöka hitta andra småjobb och tjäna lite extra kanske.
Det kommer nog bli en bra sommar ändå.

Sitter just nu och lyssnar på min för tillfället favoritlåt. Partylåt är vad det är!



Jag får så mycket energi av denna låten!

Jag måste börja leva lite. Jag är en sån människa som tänker så himla mycket, ( tyvärr inte på de saker jag borde tänka på) utan det är problem och saker som jag känner att jag måste lösa hela tiden. Jag tänker på alla i min omgivning, så att alla skall må bra och vara glada. Vilket är bra att jag gör, men det tar så sjukt mycket energi av mig. Jag måste tänka mer på mig själv. Det låter jätte egoistiskt, men så är det. Jag tar inte hand om mig själv.
Men NU, är det dags för förändring. INGEN ska få trycka ner mig längre, antingen så skiter jag fan i vad folk säger, eller så säger jag ifrån. Och tro mig, jag kan faktiskt bli arg, även på mina vänner. Visst det är okej att skämta med mig och så ibland, självklart! Men någonstans måste det finnas en gräns, eller hur?
Jag skall inte skämmas över mig själv längre, ska inte tänka så mycket på vad alla andra tycker och tänker om mig. Jag har världens bästa vänner, och en underbar pojkvän, och min familj och släkt kan inte bli bättre! Så varför ska jag skämmas över mig själv?
Visst, jag vet att jag inte är världens smalaste, världens snyggaste och smarta tjej!
Men betyder det att jag skall behöva höra " haha fan vad dum du är Therese!", " haha tjockis!", " så jävla ful är du va haha" jag VET att många skämtar och menar inget illa, jag vet. Men det sätter sig, tro mig. Jag har känslor, jag är faktiskt en människa. Precis som alla andra!
Jag har inte bra självförtroende vad gäller utseende m.m, men jag vet att jag klarar mig ändå. Jag har starkare psyke än många kan jag lova!


Det är på kvällen ångesten kommer, eller hur är det man säger? haha
Jag mår inte dåligt egentligen. Men att sitta ensam och lyssna på musik och inte prata med någon alls, det gör mig depp typ. Och då börjar jag tänka och tänka och tänka ...


Ne nu ska jag nog dra mig till sängen.
Ta hand om er!

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback