"jag älskar dig"

vad betyder det? Att älska någon?
Man skall vara väldigt försiktig med att använda det ordet. Och absolut inte säga det, utan att mena det. Då är det bättre att vara ärlig.
Att tycka om någon, är stort. Men att älska någon, är så mycket större.
Om man säger att man älskar en person, så betyder det inte att man måste vara kär i den personen. Man kan älska någon som vän, man älskar helt enkelt den människan.
Jag själv har några få som jag verkligen älskar. Och dom vet om det. Sen har jag rätt många som jag tycker om, många vänner som står mig relativt nära.
Att förlora någon man älskar är något av det värsta jag vet. Och det är jag nog inte ensam om.

KÄRLEK. vad är det?
Jo den frågan har jag ställt mig själv så fruktansvärt många gånger.
Kärleken kan beskrivas så olika, beroende på person till person.
Jag själv kan inte beskriva exakt vad det är.
men om jag skulle kortfatta vad ordet "kärlek" betyder för mig, så skulle det nog se ut såhär.
Trygghet, passion, känsla, tillit, stolthet, förståelse. Att man helt enkelt trivs i varandras sällskap. Och vågar stå för vad man tycker och känner.
Det går självklart att beskriva det med fler ord. Men just nu  känns dessa ord väldigt bra!

Som mamma säger :" Kärleken kan vara underbar, men också sårbar" ( något i den stilen säger hon) Och jo mamma, det har du väldigt rätt i!


Idag är det ju den 14 februari, Alla hjärtans dag.
Jag tycker att denna dagen är väldigt överskattad. Men tror dock den är väldigt mysig om man har någon pojkvän eller flickvän att dela den med. Men det där med att köpa dyra presenter till varandra och sånt, bara för att man är tillsammans och denna dagen skall vara så speciell? Nejtack, det köper jag inte. Alla affärer och tv-reklamer och sånt gör denna dagen att verka så stor! Undra varför? Jo dom vill väl få sålt så mycket som möjligt. Det fattar väl vem som helst?
Men som sagt, har man någon att dela dagen med så är det säkert väldigt mysigt!

Men denna dagen handlar också om att man skall ta hand om dom man tycker om! Och verkligen tänka på hur glad man är att man har dom!

Så alla ni som står mig nära, ni vet hur mycket ni betyder för mig! Hade aldrig klarat mig utan er! JAG ÄLSKAR ER <3




Vet inte varför jag lägger upp just denna låten. Men den har ett bra budskap, och den är fin!:)

Nu skall jag strax sova!
Hoppas ni har haft en bra dag !
/T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback